قوانین بیمه اجاره خودرو چیست ؟

بیمه و اجاره خودرو
به این مطلب امتیاز دهید
بیمه و اجاره خودرو از سوییچ

یکی از نگرانی ها و سوالات متداول موجود در رابطه با اجاره خودرو این است که در صورت بروز تصادف و یا خسارت چه هزینه‌ای را متحمل خواهیم شد و حتی گاهی نگرانی در این مورد موجب خواهد شد که از اجاره ماشین منصرف شویم و ترجیح ‌دهیم شیوه‌های دشوارتری برای سفر انتخاب کنیم.

 در حالی که اگر به قوانین بیمه در اجاره خودرو و راه‌های حل مشکلات احتمالی مرتبط با آن را بدانیم دیگر نیاز به انتخاب گزینه‌های سخت تر برای سفر نیست.  همه افرادی که در ایران به سفر می‌روند به میزان یکسانی در ریسک خطرات جاده‌ای قرار می‌گیرند. بنابراین بهترین راه برای جلوگیری از این مخاطرات پیش‌بینی آن است.

بیمه ماشین انتخابی درست در سفر

یکی از مهم‌ترین موارد در کرایه ماشین، قوانین بیمه ماشین اجاره‌ شده است چراکه امنیت و آسودگی خیال را برای مشتری به همراه دارد.

 مشتری در هنگام امضاء قرارداد کرایه ماشین باید به شرایط بیمه خودرو دقت نماید و هرگونه سؤال و ابهامی در این مورد را از کارشناسان شرکت جویا شود. قوانین بیمه اجاره خودرو به این صورت است که در قبال استفاده از مزایای بیمه، شخص دریافت کننده بیمه‌ باید در زمان عقد قرار داد مبلغی را به عنوان بیمه به شرکت اجاره خودرو پرداخت کند.این مبلغ با توجه به نوع بیمه انتخابی شما متفاوت است. البته باید توجه داشت که تمامی خودروها دارای یک بیمه عادی هستند.

اجاره خودرو به همراه بیمه از سوئیچ ایران

اجاره خودرو به همراه بیمه از سوئیچ ایران

سوییچ ایران یک تجربه منحصربه فرد و فراموش نشدنی در اجاره خودرو است که با ارائه پکیج های بیمه‌ای مختلف آماده خدمت رسانی به مشتریان گرامی می‌باشد.

ازاین‌رو شرکت سوئیچ ایران از سال 1390با بیش از 23 ایستگاه، در 15 شهر و تمامی فرودگاه‌های بین‌المللی ایران مشغول به فعالیت است.این مجموعه با سابقه‌ای 10 ساله در عرصه اجاره خودرو یک نام شناخته شده در ایران است و با ارائه طیف وسیعی از خودروها در کلاس‌های اقتصادی تا لوکس فعالیت خود را آغاز نموده است.

لازم به ذکر است که شما برای دریافت بیمه متحمل هزینه خواهید شد اما با داشتن بیمه، سفری امن و آسوده‌ای تجربه خواهید کرد. معمولا در سایر شرکت‌های اجاره خودرو استفاده از بیمه‌های بالاتر از عادی (متوسط و کامل) نیازمند شرایط خاصی است اما یکی از مزایای سوییچ نسبت به سایر مجموعه‌های اجاره خودرو این است که امکان استفاده از بیمه متوسط و کامل را تنها با پرداخت مبلغ آن برای مشتریان خود فراهم می‌سازد.

آیا پرداخت حق بیمه قرارداد اجاره ماشین اجباری است ؟

دریافت بیمه هنگام اجاره خودرو اجباری نیست اما اگر خودرو شما دچار خسارت شود بیمه مبلغی از خسارت وارده را پرداخت خواهند نمود و مبلغ جزئی از پرداخت خسارت وارده برعهده اجاره گیرنده خواهد بود.

از این رو سوییچ در هنگام عقد قرارداد، بسته‌های بیمه مختلف را به مشتریان خود پیشنهاد می‌دهد اما خرید این بسته‌های پیشنهادی اجباری نبوده و مانند سایر بیمه نامه‌ها کاملا اختیاری می‌باشد. آنچه مسلم است در هنگام عقد قرارداد، اطلاع از تمامی جزئیات پوشش‌های بیمه‌ای خودرو به اطلاع مشتری خواهد رسید. پرداخت حق بیمه قرارداد اجاره خودرو به شما اطمینان خاطر می‌دهد که در هنگام سوانح رانندگی یا به سرقت رفتن خودروی اجاره‌ای، برایتان مشکلی ایجاد نخواهد شد.

بیمه یکی از نکات لازم برای کاهش خطر در زمان اجاره خودرو

بیمه یکی از نکات لازم برای کاهش خطر در زمان اجاره خودرو

یکی از نگرانی‌ها و مشکلات مشتری‌ها هنگام اجاره خودرو، احتمال تصادف، آسیب و خسارت به ماشین است (مخصوصاً هنگام اجاره ماشین های تشریفاتی و لوکس) و همین باعث می‌شود تا بسیاری از آن‌ها از این خدمات استفاده نکنند.

شرکت اجاره ماشین با دریافت مبلغی متناسب با نوع و مدل خودرو اجاره‌ای، بیمه ای در نظر می‌گیرد که اگر مشتری با خودروی اجاره‌ای تصادف کرد و یا با هرگونه مشکل دیگری مواجه شد، خسارت آن‌ها تا مقدار قابل‌توجهی جبران شود.

البته مشتریان باید این مطلب را بدانند که در مقابل خودرو کرایه‌ای، مانند خودروی شخصی و حتی بیشتر از آن مسئولیت دارند تا از قطعات و لوازم آن به‌خوبی مراقبت کنند. مشتریان پس از امضای قرارداد و تحویل خودرو اجاره‌ای، در برابر سلامت و ضمانت خودرو متعهد هستند؛ بنابراین بهتر است که قوانین رانندگی را به‌طور کامل رعایت کنند و از رانندگی پرخطر بپرهیزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیمه و اجاره خودرو