صنعت خودروسازی در آلمان

اجاره خودرو در آلمان
به این مطلب امتیاز دهید
خودروسازی در آلمان

صنعت خودروسازی در آلمان یکی از بزرگترین کارآفرینان در جهان است و بطوریکه در سال 2016 نیروی کاری بیش از 857،336 در این صنعت مشغول به کار بودند.

صنعت خودرو آلمان به عنوان قطب تولید خودرو‌های مدرن و همچنین بالاترین میزان تولید خودرو در جهان موجب به وجود آوردن فضای رقابتی و نوآورانه در این صنعت شده است. صنعت خودروسازی آلمان چهارمین تولید کننده خودرو در جهان است. این صنعت با تولید سالانه نزدیک به 6 میلیون و سهم 31.5 درصد از اتحادیه اروپا در سال 2017 کمک شایانی به اقتصاد این کشور نموده است.

اتومبیل‌های آلمانی بیشترین جوایزه طراحی خودرو را در جشنواره‌های سالانه خودرو از آن خود کرده‌اند. فولکس واگن و پورشه 911 در (Car of the Century) رتبه چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده اند.

صنعت خودرو سازی در آلمان

پیشگامان تولید خودرو، Karl Benz (که بعدها شروع به ساخت مرسدس بنز نمود) و نیکولاس اوتو،  در اواخر دهه 1870 موتورهای احتراق داخلی را توسعه دادند و با این طراحی منحصر به فرد توانستند برای سایر تولید کنندگان خودروبه یک الگو تبدیل شوند که همین امر منجر به  تولید موتورهای مدرن خودرو در جهان شد. تا سال 1901 آلمان حدود 900 خودرو در هر سال تولید می‌کرد. در سال 1926، دایملر بنز از شرکای پیشین Karl Benz و Gottlieb Daimler تشکیل شد و این اتومبیل‌ها را تحت برند مرسدس بنز روانه بازار کرد. در سال 1916  BMW تاسیس شد اما تا سال 1928 هنوز تولید خودروهای اتومات خود را آغاز نکرده بود.

صنعت ماشین سازی در آلمان

توسعه آهسته آلمان در صنعت خودروسازی برای تولید کنندگان اصلی خودروسازی آمریکایی مانند General Motors در 1929 و شرکت فورد در سال 1929 مشوق شد.

فروپاشی اقتصاد جهانی در دوران رکود بزرگ در اوایل دهه 1930 صنایع خودروسازی آلمان را با یک بحران شدید روبروکرد. در حالی که شرکت‌های خودروسازی هشتاد و شش ساله در دهه 1920 در آلمان مشغول به کار بودند، تنها 12 شرکت خودروسازی توانستند از این رکود نجات یابند از جمله کارخانه های دایملر بنز، اوپل و فورد در کلن. علاوه بر این، چهار تولید کننده بزرگ خودرو در آلمان Horch، Dampf Kraft Wagen (DKW)، Wanderer و Audi – یک سرمایه گذاری مشترک به نام Auto Union در سال 1932 را تشکیل دادند که نقش مهمی در بازگشت آلمان از رکود داشت.

 صنعت خودروسازی آلمان در اواسط دهه 1930 پس از انتخاب حزب نازی به قدرت رسید. نازی ها یک سیاست به نام Motorisierung  (motorization) ، درحمل و نقل ایجاد کردند . این سیاست یک عنصرکلیدی آدولف هیتلر برای مشروعیت بخشیدن دولت نازی‌ها و با هدف افزایش سطح کیفیت زندگی مردم بود.

 همزمان با توسعه و گسترش طرح های اصلی بزرگراه (که اتمام اولین آن اتوبان در سال 1935 انجام شد)، پروژه فولکس واگن در سال 1937 طراحی و ساخت “خودروی مردمی” که از نظر فنی بسیار قوی و همچنین ارزان قیمت بود را به نام Volkswagen Beetle به پایان رساند.  بعد از ورود این خودرو به بازار نیروی کار عظیمی به اطراف این کارخانه مهاجرت کردند که نهایتا منجر به تاسیس شهر جدیدی به نام ولفسبورگ در سال 1945 شد. BMW در سال 1994 شرکت بریتیش روور را خریداری کرد، اما این امر منجر به رکود فروش آن در سال 2000 شد. با این حال، BMW نام خود را برای یک سری از اتومبیل های جدید که از سال 2001 در بریتانیا ساخته شده بود، حفظ کرد. در طول دهه 1990، امکان تولید برای SUVs در اسپارتانبورگ، کارولینای جنوبی را نیز به وجود آمد.

اجاره خودرو در آلمان

در حال حاضر پنج شرکت آلمانی و هفت برند در صنعت خودرو در کشور آلمان تحت سلطه: Volkswagen AG (و شرکتهای تابعه Audi و Porsche)، BMW AG، Daimler AG، Adam Opel AG و Ford-  Werke GmbHدر حال فعالیت هستند. تقریبا 6 میلیون وسیله نقلیه در هر سال در آلمان تولید می‌شود و حدود 5.5 میلیون خودرو در خارج از این کشور از برندهای آلمانی تولید می شوند.آلمان، ایالات متحده، چین و ژاپن 4 کشور برتر تولید کننده خودرو در جهان هستند. گروه فولکس واگن یکی از سه شرکت بزرگ خودروسازی جهان (همراه با تویوتا و جنرال موتورز) است.

امروزه مفاهیمی  نو در رانندگی و حرکت با افزایش تنوع در صنعت خودرو‌سازی آلمان در حال گسترش است.

به طورمثال امروزه صنعت بدنه خودروبه معنی نیاز به ایجاد ساختارهای جدید و تغییر در طراحی‌های گذشته  و البته با کنترل هزینه نهایی تولید خودروست. به منظور اجتناب از خطا وفرآیند قابل پیش بینی، مهندسی ساخت خودرو به طور فزاینده ای در حال  تغییر است. در حال حاضرهمه خودرو سازان آلمانی شعار “بیشتر نرم افزار، کمتر سخت افزار” را سر لوحه تولیدات خود قرارداده‌اند.

مهندسی پیشرفته کامپیوتر (CAE) به این کشورکمک کرده است تا قطعات، بدنه و یا کل خودرو شبیه سازی شود و پیش بینی دقیقی از تولید خودروی که در آینده خواهند داشت را به ما بدهد.  مثلا قبل از تولید خودرو برآورد می‌کنند که چه آلیاژی برای تولید خودرو بهتر است و یا چه ایمنی در خودرو مورد ضرورت دارد. همچنین این پروسه در شبیه سازی و مونتاژ تولیدات در راستای بهترین ارگونومی وهمچنین حفاظت از سلامت کارکنان کارخانجات تولید خودروی آلمان قدم گذاشته است.

آلمانی‌ها پیشتازدر صنعت خودروسازی و گسترش دهنده مفاهیم صنعت خودروسازی در دنیا هستند.  خودروهای ساخت این کشور از نظر کیفیت کم‌نظیر هستند. آلمان پدید آورنده همه استاندارهای موجود در صنعت خودرو سازی است و بهترین مهندسین در زمینه تولید، مونتاژ و شبیه سازی در کارخانجات تولید خودرو این کشور مشغول به فعالیت هستند.

حدوداً چهارپنجم کل خودروهای موجود در جهان آلمانی هستند و این مقدار بسیار شگفت آور است. از میان خودرو‌های موجود در آلمان  بامو و مرسدس‌بنز دایملر در مجموع ۲/۲ میلیون خودرو در طول سال تولید می‌کنند.سایر خودروها نظیر فولکس‌واگن با تویوتای ژاپن و اتحاد خودرویی رنو-نیسان-میتسوبیشی با بزرگترین خودروسازهای جهان در حال رقابت هستند. این برندها به رکوردی بالغ بر تولید ۱۰ میلیون خودرو در سال هم رسیده اند اما این مطلب حائز اهمیت است که این صنایع بیش از هر چیز درآمد و سود خود را  از فروش نزدیک به ۲ میلیون آئودی و پورشه دارند که حدوداً ۶۵درصد کل سود این شرکت را تشکیل می‌دهند.

این سه شرکت خودرو ساز توانسته اند بیش از 15 میلیون خودرو در سال 2016 میلادی تولید کنند و تقریبا می‌توان گفت این میزان از تولید برابر با یک پنجم کل خودروهای تولید شده در جهان است.

از طرف دیگر علاوه براینکه آلمان یکی از بزرگان صنعت خودروسازی در جهان است یکی از کشورهای  معروف اروپایی در زمینه  اجاره خودرو می باشد که در  تمام شهرهای خود دارای ایستگاههای متعددکرایه ماشین هست.

سوییچ ایران که از سال 1390 در زمینه اجاره خودرو با راننده و اجاره خودرو بدون راننده مشغول به فعالیت است. با بیش از 23 ایستگاه در 15 شهر و تمامی فرودگاه‌های بین‌المللی ایران فعالیت خود را آغاز نموده است. این مجموعه علاوه بر ایران خدمات خود را در سراسر جهان و بدون نیاز به کارت اعتباری ارائه می‌دهد.

خدمات سوییچ ایران برای اجاره خودرو خارج از کشور:

اجاره خودرو در 140 کشور بدون نیاز به کارت اعتباری

رزرو خودرو در کمتر 30 دقیقه و تحویل خودرو در کمتر از 3 ساعت

رزرو خودرو با کمترین مدارک مورد نیاز(چک ضمانت و تصویر کارت ملی و یا پاسپورت )

ارائه پکیج بیمه ای شامل بدنه، سرنشین و سرقت در سطوح پوشش مختلف از عادی و متوسط تا کامل

انجام کلیه امور مالی در سوییچ ایران به صورت ریالی از زمان رزرو، در طول استفاده از خدمات و پس از دریافت فاکتور

امکان انتخاب گزینه سفر بدون محدودیت کیلومتر(Unlimited Mileage)

پشتیبانی 24 ساعته توسط سوئیچ ایران

امکان دریافت خودرو از یک کشور و استرداد آن در کشور دیگر

تحویل و استرداد خودرو در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های راه‌آهن و مراکز اصلی شهرها

 ارائه تجهیزات جانبی ویژه از قبیل رهیاب، زنجیر چرخ، صندلی کودک، راننده دوم و …

کاهش قیمت اجاره با افزایش تعداد روز اجاره خودرو

 ارائه خودروهای هیبرید در جهت کاهش آلودگی محیط ‌زیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجاره خودرو در آلمان