قوانین اجاره خودرو در ایران چگونه است؟

قوانین اجاره خودرو
به این مطلب امتیاز دهید
قوانین اجاره خودرو

قوانین اجاره خودرو در ایران در دهه‌ های اخیر به علت اینکه افراد از خودرو بیشتر از سایر وسایل نقلیه برای تردد درون و برون شهری استفاده می کنند بیشتر مورد توجه افراد قرار گرفته است و اخیراً استفاده از خدمات اجاره خودرو در ایران به بخش مهمی از سفر ها تبدیل شده است.

اجاره خودرو و قوانین مربوط به آن چیست !

قوانین اجاره خودرو

اجاره خودرو یعنی سپردن خودرو به شخصی غیر از مالک درقبال اسناد مربوطه برای استفاده شخصی به مدت یک روز، یک هفته، یک ماه یا بیشتر.امروزه دیگر برای امور مختلفی چون اجاره ماشین برای سفر ، اجاره خودرو لوکس ، اجاره ماشین عروس ، اجاره ماشین برای ترانسفر فرودگاهی و …  نیازی به خرید ماشین و پرداخت هزینه‌های زیادی نیست؛ بلکه شرکت های اجاره ماشین با اجاره انواع و اقسام خودروهای لوکس و خاص ایرانی و خارجی اقدام به برآورده کردن نیازهای شما به آسان‌ترین شکل ممکن کرده‌ است.

در کنار اجاره ماشین معمولا شرکت‌های کرایه خودرو وسایل جانبی شامل بیمه، ردیاب، سیستم‌های ناوبری، وسایل سرگرمی کودکان و یا حتی گوشی و سیم‌کارت برای مسافران را نیز در اختیار آنها قرار می‌دهند.. از این رو شرکتهای کرایه خودرو، قوانین اجاره ماشین را با توجه به شرایط و ضوابط مربوط به شرکت خود در این رابطه اعلام کرده اند که مشتریان قبل از اجاره ماشین با توجه به این قوانین اجاره خودرو در هنگام تحویل و استفاده از ماشین دچار مشکل نشوند.

اجاره خودرو از سوئیچ ایران

اجاره خودرو از سوئیچ ایران

شرکت سوییچ یکی از به نام ترین شرکت اجاره خودرو در ایران می باشد که از سال 1390 درزمینه اجاره ماشین مشغول به فعالیت است.

این مجموعه در ابتدا فعالیت خود را با سرمایه گذاری در این صنعت آغاز نمود و در طول زمان بر تعداد خودروهای خود افزود و تا آنجا که به عنوان بزرگترین شرکت دارنده ناوگان خودرو در ایران شناخته شده است.

شرکت سوئیچ با ارائه خدمات اجاره خودرو و با در نظر گرفتن قوانین اجاره خودرو همگام با سایر کشورها توانسته است تا این نیاز را برطرف کند و با ارائه خدمات خود در قالب اجاره خودرو با راننده و اجاره خودرو بدون راننده در ایران و سراسر جهان در صنعت اجاره ماشین پیشتاز باشد.

 سوییچ در داخل ایران خدمات اجاره خودرو را در بیش از 23 ایستگاه در 15 شهر و تمامی فرودگاه‌های بین‌المللی ایران ارائه می‌دهد.  سوئیچ ایران این امکان را به مسافران می‌دهد که خودروی موردنیاز خود را به‌راحتی در کلاس موردنظر از اقتصادی تا لوکس در داخل ایران در ایستگاه موردنظرشان دریافت کنند.

شرایط اجاره ماشین از سوییچ

برای اجاره ماشین شرایط خاصی موردنیاز نيست و با ارائه مدارک شناسایی و احراز مدارك شغلی معتبر می‌توانید خودرو موردنیازتان را به‌آسانی در سراسر ايران از ایستگاههای سوئیچ دریافت و اجاره خودرو در تهران، مشهد، اصفهان، تبريز ویا اجاره ماشین در كيش و اجاره خودرو در قشم، این دو جزیره زیبا رو تجربه کنید.

قیمت اجاره ماشين بر اساس تعداد روزهای اجاره، مدل خودرو و نوع قرارداد متفاوت است.

تمامی خودروهای سوئیچ تحت پوشش بیمه کامل بدنه و شخص ثالث قرار دارند. این موضوع یکی از موارد مهم در قوانین اجاره ماشین است زیرا امنیت و آسودگی خیال شما از دغدغه‌های اصلی ماست.

ازاین‌رو برای اجاره ماشین قوانین اجاره خودرو خاصی ثبت‌شده است که همانند هر قرارداد رسمی، اجاره خودرو نیز تابع قوانین حقوقی هر کشوری می‌باشد.

قوانین کرایه خودرو در ایران

قرارداد اجاره ماشین همانند سایر قراردادهای رسمی، تابع قوانین کشور بوده که در بخش ذیل به برخی از قوانین اجاره خودرو که بیشتر حائز اهمیت هستند می‌پردازیم.

در متن قرارداد علاوه بر مشخص بودن مدت قرارداد، لازم است که ویژگی‌های و مشخصات خودرویی که تحویل مشتری داده می‌شود به‌طور کامل و مشخص قید شود.

خودروی تحویلی باید کاملاً سالم بوده و ازلحاظ فنی سرویس شده باشد و شرایط فنی خودرو در قرارداد باید قید گردد.

در مدت‌زمان قرارداد درصورتی‌که خودرو به هر دلیلی دچار نقص فنی گردد، قبل از هرگونه اقدامی باید به شرکت مربوطه اطلاع داده شود و با هماهنگی شرکت، تعمیرات لازم انجام شود. در غیر این صورت شرکت اجاره ماشین در قبال هزینه‌های تعمیرات مسئولیتی نخواهد داشت.

در مدت‌زمان اجاره اگر اتومبیل نیاز به تعمیر پیدا کند و در صورت تأخیر در تعمیرات آن، شرکت متضرر شود، اجاره‌کننده نمی‌تواند مانع شود و در صورت عدم امکان استفاده از خودرو حق فسخ قرارداد را خواهد داشت.

سایر قوانین کرایه ماشین در ایران

کلیه مخارج تعمیرات، نگهداری و بیمه خودروبر عهده شرکت اجاره خودرو است.

قرارداد اجاره خودرو بعد از تاریخ مقرر منقضی شده و اجاره‌کننده باید خودرو را طبق توافق در محل مشخص‌شده و با شرایطی که خودرو را تحویل گرفته بود تحویل نماید. در صورت تأخیر، علاوه بر پرداخت هزینه اضافه ملزم به جبران خسارت دیرکرد هم خواهد بود.

طبق قوانین اجاره ماشین درصورتی‌که شرکت اجاره خودرو در قرارداد شرط کرده باشد که مشتری حق اجاره اتومبیل به دیگری را ندارد و فرد اجاره‌کننده خودرو خلاف این بند عمل کند، شرکت حق فسخ قرارداد را خواهد داشت.

 مبلغی از وجه ضمانت پس از اتمام قرارداد نزد شرکت اجاره خودرو باقی خواهد ماند تا گواهی عدم خلافی خودرو در تاریخ قرارداد اخذ گردد. پس‌ازآن تمامی مبلغ امانی به مشتری بازگردانده خواهد شد.

187 پاسخ

  1. ممنون بابت توضیحاتتون ، اگر ماشین خراب بشه و در سفر باشیم تعمیر ماشین چطو ر باید انجام بشه؟

    1. با سلام
      با تماس با واحد پشتیبانی 24 ساعته سوییچ ایران میتوانید مشکل رو برطرف نمایید و همکارانم در کمتر از 45 دقیقه خودرو رو تعمیر و یا در صورت بر طرف نشدن مشکل تعویض میکنند .
      برای دریافت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید
      تماس با ما

  2. سلام با تشکر از توضیحاتتون، خواستم بدونم امکان کاپیتاژ خودروهاتون هست؟

  3. I was extremely pleased to discover this great site. I want to to thank you for your time due to this wonderful read!! I definitely really liked every little bit of it and I have you bookmarked to see new information on your web site.| Rafaelita Kingston Kendre

  4. Hi there. I found your website by the use of Google at the same time as searching for a similar topic, your site got here up. It seems great. I have bookmarked it in my google bookmarks to come back then. Bonni Schuyler Caresse

  5. ممنون که افکار خود را به اشتراک گذاشتید من واقعاً از زحمات شما قدردانی می کنم
    با تشکر مجدد منتظر ارسال متن های بعدی شما خواهم بود.

    1. با سلام
      محدودیت کیلومتر در کلیه کلاس های خودرویی سوئیچ در داخل و خارج کشور روزانه 300 کیلومتر می باشد.

    1. با سلام
      تصویر گواهینامه رانندگی +تصویر کارت ملی +مدرک شغلی معتبر یا تصویر سند و یا اجاره نامه محل سکونت+ چک صیاد و یا در صورت نداشتن چک میتوانید از ودیعه نقدی و سفته استفاده کنید ( به هنگام استرداد خودرو به شما عودت خواهد شد). پرداخت 1 میلیون تومان به عنوان ودیعه جرائم رانندگی که بعد از 60 روز کاری به مشتری برگشت داده می شود.

    1. با سلام
      باه تمام خودروهای شرکت دارای بیمه بدنه و شخص ثالث پایه میباشند

    1. با سلام
      تکمیل فرم مشتریان حقیقی + یک فقره چک ضمانت + تصویر پاسپورت
      * در صورت نداشتن چک ضمانت می‌توانید از وجه نقد استفاده نمایید.

    1. خیر قیمت اجاره ماشین با راننده کاملاً با اجاره خودرو بدون راننده متفاوت است.

    1. بله برای اجاره‌ی ماشین در سایر کشور‌ها، همراه داشتن اصل گواهینامه کشور مبدأ الزامی است.

  6. اگه یه روز تاخیر توی تحویل ماشینی که اجاره کردیم بیوفته هزینه دیگه ای هم باید پرداخت کنیم؟

    1. با سلام
      یله در صورت تأخیر، علاوه بر پرداخت هزینه اضافه ملزم به جبران خسارت دیرکرد هم خواهد بود.

    1. بله دوست عزیز
      کلیه مخارج تعمیرات، نگهداری و بیمه خودرو برعهده شرکت اجاره خودرو است.

    1. خیر دوست عزیز
      هزینه سوخت به عهده مشتری می باشد و می بایست خودرو را با همان میزان سوخت که در زمان تحویل دریافت نموده تحویل دهد.

    1. با سلام
      در سوئیچ کلیه خودروها دارای پوشش بیمه Basic و بیمه شخص ثالث می‌باشد. در صورت تمایل مشتری امکان خریداری بیمه‌های تکمیلی Permium، Medium نیز می‌باشد. که در صورت بروز حوادث غیرمترقبه و غیرقابل پیش‌بینی، طبق قوانین کشور، خسارات وارده جبران خواهد شد.

  7. سلام با تشکر از مطالب خوبتون.
    قیمت اجاره ی ماشین تو شهرای توریستی چطوریه؟

    1. با سلام
      با تماس با واحد پشتیبانی 24 ساعته سوییچ ایران میتوانید مشکل رو برطرف نمایید و همکارانم در کمتر از 45 دقیقه خودرو رو تعمیر و یا در صورت بر طرف نشدن مشکل تعویض میکنند .
      برای دریافت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه نمایید
      تماس با ما

    1. در صورت بروز نقص فنی و یا تصادف، به سرعت با شرکت کرایه ماشین تماس بگیرید تا کارشناسان شما را راهنمایی نمایند.

  8. سلام خیلی ممنون بابت خدمات خوبتون زمان تحویل خودرو، یه پک که شامل ماسک و پدهای الکلی بود در اختیارم قرار دادن.مرسی ازتون ♥

    1. با سلام
      در صورت بروز نقص فنی ، همکاران ما در محل حضور پیدا خواهند کرد و در صورتی که قادر به تعمیر در محل باشند خودرو تعمیر میگردد ، در غیر این صورت خودروی خراب را تحویل می گیرند و خودروی جایگزین در اختیار مشتری قرار خواهند داد ، همچنین اگر مشتری در شهری باشد که امکان حضور تیم فنی سوئیچ در محل نباشد از مشتری درخواست استفاده از امداد خودرو و یا مراجعه به تعمیرگاه می شود که پس از ارائه فاکتور ، هزینه ی تعمیر به مسافر پرداخت می گردد.

    1. با سلام
      تصویر گواهینامه رانندگی +تصویر کارت ملی +مدرک شغلی معتبر یا تصویر سند و یا اجاره نامه محل سکونت+ چک صیاد و یا در صورت نداشتن چک میتوانید از ودیعه نقدی و سفته استفاده کنید ( به هنگام استرداد خودرو به شما عودت خواهد شد). پرداخت 1 میلیون تومان به عنوان ودیعه جرائم رانندگی که بعد از 60 کاری به مشتری برگشت داده می شود.

  9. I am grateful to you for this beautiful content. I have included the content in my favorites list and will always wait for your new blog posts.👍

    1. با سلام
      بله سوئیچ قراردادهای خود را در قالب بلندمدت و کوتاه‌مدت ارائه می‌دهد و شما می‌توانند تا هر زمان که تمایل داشته باشند خودروی خود را اجاره کنند.

  10. بنظرم نسبت به بقیه موسسه هایی که همچین خدماتی دارن از نظر قیمت شما خیلی بهترید.

    1. با سلام
      1.تصویر کارت ملی
      2.تصویر گواهینامه رانندگی
      3.مبلغ 5 الی 15 میلیون تومان ودیعه نقدی که با توجه به خودرو انتخابی تعیین می شود که درصورت نداشتن وجه نقد می توانید از چک ضمانت استفاده کنید (به هنگام استرداد خودرو به شما عودت خواهد شد).
      4.مبلغ 000/000/3 ریال بابت ودیعه جرائم رانندگی دریافت و پس از 30 روز کاری به مشتری استرداد می‌شود.
      5.پرداخت هزینه اجاره خودرو به ‌صورت نقدی یا از طریق کارت‌های عضو شتاب در زمان تحویل خودرو

  11. I am grateful to you for this beautiful content. I have included the content in my favorites list and will always wait for your new blog posts.♥

  12. عالی هستید من چندین بار از خدمات شما استفاده کردم و خیلی راضی بودم.موفق باشید…

    1. با سلام
      یله تمام خودروهای شرکت دارای بیمه بدنه و شخص ثالث پایه میباشند

  13. I am grateful to you for this beautiful content. I have included the content in my favorites list and will always wait for your new blog posts.

  14. از مشتریاتونم چندین بار تو کیش موتور برقی اجاره کردم ازتون و واقعا راضی بودم
    ممنون🌷

    1. با سلام
      محدودیت کیلومتر در کلیه کلاس های خودرویی سوئیچ در داخل و خارج کشور روزانه 300 کیلومتر می باشد.

    1. با سلام
      تکمیل فرم مشتریان حقیقی + یک فقره چک ضمانت + تصویر پاسپورت
      در صورت نداشتن چک ضمانت می‌توانید از وجه نقد استفاده نمایید.

    1. با سلام
      لطفا با شماره تماس ۰۲۱۸۸۳۶۶۶۱۴ داخلى ١٣٨ و يا با شماره همراه ۰۹۱۲۰۸۳۶۶۱۵ تماس حاصل فرمایید و یا برای کسب اطلاعات بیشتر صفحه تماس با ما را کلیک نمایید.

    1. با سلام
      در زمان اجاره خودرو بدون راننده باک بنزین پر تحویل مشتریان عزیز می گردد. در زمان استرداد خودرو در صورتی که خودرو دارای کسر سوخت باشد هزینه آن بر عهده مشتری می باشد.

    1. با سلام
      حداکثر زمان اجاره خودرو بدون راننده یکسال است

    1. با سلام
      شما میتونید از طریق تماس تلفنی ، ایمیل و سایت، خودرو مورد نظر خود را در یکی از 11 شهر و 15 ایستگاه سوئیچ در سراسر کشور انتخاب و پس از ارائه تصویر مدارک مورد نیاز برای اجاره ، رزرو خود را قطعی نمایید و در تاریخ و زمان انتخابی خود ، ماشین را از ایستگاه مورد نظر دریافت کنید.

    1. با سلام
      محدودیت کیلومتر در کلیه کلاس های خودرویی سوئیچ در داخل و خارج کشور روزانه 300 کیلومتر می باشد.
      ارائه کلیه خودروها در داخل و خارج از کشور بدون محدودیت کیلومتر (Unlimited Mileage) نیز امکان پذیر می باشد.

    1. با سلام
      محدودیت کیلومتر در کلیه کلاس های خودرویی سوئیچ در داخل و خارج کشور روزانه 300 کیلومتر می باشد.

    1. با سلام
      بله تمام خودروهای شرکت دارای بیمه بدنه و شخص ثالث پایه میباشند

    1. با سلام
      شما میتوانید از طریق تماس تلفنی ، ایمیل و سایت، خودرو مورد نظر خود را در یکی از 11 شهر و 15 ایستگاه سوئیچ در سراسر کشور انتخاب و پس از ارائه تصویر مدارک مورد نیاز برای اجاره ، رزرو خود را قطعی نمایید و در تاریخ و زمان انتخابی خود ، ماشین را از ایستگاه مورد نظر دریافت کنید.

  15. It is a very valuable article. I have added your content to my favorites, I would like to say that I will often visit your new posts 🙂

  16. عالی هستید…چندین بار از شما ماشین اجاره کردم و واقعا راضی بودم

    1. در زمان اجاره خودرو بدون راننده خودروها باک بنزین پر تحویل شما می گردد. در زمان استرداد خودرو در صورتی که خودرو دارای کسر سوخت باشد هزینه آن بر عهده شما می باشد.

    1. با سلام
      تصویر گواهینامه رانندگی +تصویر کارت ملی +مدرک شغلی معتبر یا تصویر سند و یا اجاره نامه محل سکونت+ چک صیاد و یا در صورت نداشتن چک میتوانید از ودیعه نقدی و سفته استفاده کنید ( به هنگام استرداد خودرو به شما عودت خواهد شد). پرداخت 1 میلیون تومان به عنوان ودیعه جرائم رانندگی که بعد از 60 روز کاری به مشتری برگشت داده می شود.

    1. با سلام
      محدودیت کیلومتر در کلیه کلاس های خودرویی سوئیچ در داخل و خارج کشور روزانه 300 کیلومتر می باشد.
      ارائه کلیه خودروها در داخل و خارج از کشور بدون محدودیت کیلومتر (Unlimited Mileage) نیز امکان پذیر می باشد.

  17. The article is really excellent. Every time I read it, I get information again.
    The best article I’ve read in a long tiime……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قوانین اجاره خودرو