10 نکته ضروری قبل از اجاره خودرو باید بدانید

نکات-قبل-از-اجاره-خودرو
به این مطلب امتیاز دهید

اجاره ماشین

اجاره خودرو یکی از جالب‌ترین و جذاب‌ترین خدماتی است که هر فردی می‌تواند برای یکبار هم که شده در زندگی خود، آن را تجربه کند. با وجود اینکه خرید خودرو بسیار معقول‌تر از اجاره آن است اما برای کسانی که گردشگر هستند و توان خرید خودرو ندارند یک گزینه مناسب است.

اجاره خودرو در هر کشوری قوانین متفاوتی دارد، در کشور ما هم اجاره خودرو دارای چهارچوب و قوانین خاصی است که در این مقاله می‌خواهیم به 10 نکته قبل از اجاره خودرو اشاره کنیم.

1- اجاره خودرو از فرودگاه از شرکت‌های نامعتبر ممنوع!

فرودگاه‌ها بهترین مراکز اجاره خودرو را دارند اما این بدان معنا نیست که حتما باید خودرو خود را از فرودگاه اجاره کنید. مدارک معتبر بودن آن مراکز اجاره خودرو را بررسی و با خیال راحت اقدام به کرایه خودرو نمایید.

برای اجاره خودرو در فرودگاه میتوانید از مراکز سوئیچ ایران در فرودگاه‌های امام خمینی و مهرآباد، خودرو ایده‌آل خود را اجاره کنید.

2- مقایسه و بررسی شرکت‌های اجاره خودرو

در حال حاضر فروشگاه‌های بسیار متعددی در کشور ما در حوزه اجاره خودرو فعالیت می‌کنند، هر یک از این شرکت‌ها با توجه به مدل خودروهای موجود دارای مزایا و معایب متفاوتی هستند. بهتر است قبل از اجاره خودرو چند مرکز معتبر را بررسی کنید و قبل از هرگونه اقدامی باید بدانید که برای چه کاری می‌خواهید خودرو اجاره کنید. به عنوان مثال اگر برای عروسی نیاز به ماشین عروس دارید باید به شرکت‌هایی که مراکز لوکس و تشریفاتی مراجعه کنید. 

3- بررسی تمام جزئیات 

خودروهای اجاره‌ای مدل‌های بسیار متنوعی دارند کامپکت، متوسط، استاندارد، فول سایز، ممتاز، لوکس، شاسی بلند کوچک، شاسی بلند بزرگ، SUV با ظرفیت فوق العاده، انواع ون و غیره از رایج‌ترین مدل‌ها هستند. به همین دلیل در زمان اجاره خودرو باید تمام جزئیات آن را بررسی کنید و به موارد خاصی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم توجه داشته باشید: 

  • تعداد مسافر و حجم بار و چمدانی که در خودرو جا می‌شود را بررسی کنید. 
  • ویژگی‌های خودرو مانند شیشه‌های برقی و سیستم سرگرمی، نوع سوخت، میزان سوخت، نوع بدنه، گیربکس اتوماتیک یا استاندارد و سایر مواد فنی آن را بررسی کنید.
  • برای اطمینان خاطر بیشتر گواهی کیفیت و سلامت خودرو را دریافت کنید. 

4- تکمیل بودن مدارک اجاره خودرو

برای اجاره خودرو نیاز به چند مدرک دارید، ممکن است هر یک از شرکت‌ها مدارک متفاوتی از شما دریافت کنند. شرط سنی، داشتن گواهینامه، دریافت چک و سفته به عنوان ضامن و غیره از مهم‌ترین مدارک برای اجاره خودرو هستند. 

5- بررسی بیمه خودرو

یک نکته قبل از اجاره خودرو که حائز اهمیت است و باید از آن مطلع باشید، نوع و مقدار بیمه است. تصادف یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم اجاره دهندگان خودرو است و و شرکت‌های اجاره دهنده برای امنیت شغلی خود تمام خودروها را بیمه می‌کنند که بیمه بدنه یکی از رایج‌ترین نوع بیمه‌ها برای خودروهای اجاره‌ای هستند. برخی افراد تصور می‌کنند که شرکت‌های اجاره دهنده خودرو تمام خسارت را در همان ابتدا از آن‌ها دریافت می‌کنند در حالی که اینگونه نیست و شما فقط بخشی از بیمه را پرداخت می‌کنید.

برخی افراد از نوع بیمه خودرو راضی نیستند و برای اطمینان خاطر به دنبال پوشش بیشتری هستند، در این شرایط می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر از پوشش‌های بالای بیمه استفاده کنید. 

6- تعیین مسافت مجاز خودرو 

مسافت مجاز برای تردد خودرو مهم‌ترین نکته قبل از اجاره خودرو است، این عامل روی قیمت نهایی اجاره خودرو تاثیرگذار خواهد بود و موجب کاهش و افزایش قیمت نهایی آن می‌شود. 

7- بررسی باک خودرو 

پر بودن باک خودرو در زمان تحویل درباره همه شرکت‌های اجاره دهنده خودرو صدق نمی‌کند. برخی از شرکت‌ها در قرارداد خود ذکر کرده‌اند که خودرو با باک پر تحویل داده شده و در آخر هم باید با باک پر تحویل داده شود. در زمان امضای قرار دادن به این موضوع توجه داشته باشید. 

8- اجاره خودرو در کشورهای مختلف

اگر قصد سفر به کشورهای مختلف را دارید و می‌خواهید به جای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از ماشین استفاده کنید باید با قوانین اجاره خودرو در آن کشور آشنا باشید. برای اینکار کافیست با جستجو در اینترنت این شرکت‌ها را پیدا کنید و از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.  

9- شرایط آب و هوا

اگر برای سفرهای برون شهری نیاز به خودروی اجاره‌ای دارید باید شرایط آب و هوای مقصد را در نظر بگیرید زیرا در شرایط آب و هوایی نامساعد احتمال بروز حوادث و تصادفات جاده‌ای بیشتر است. 

10- انتخاب نوع و مدل ماشین

شرکت‌های اجاره خودرو با توجه به اهداف و نیازهای مختلف، خودروهای متفاوتی ارائه می‌کنند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود خودروی مورد نظرتان را اجاره کنید: 

  • مراسم‌های خاص مانند عروسی 
  • مسافرت‌های بین شهری و شهری
  • مراسم تشریفات و استقبال از افراد خاص 
  • علاقه و تجربه استفاده از خودروهای لوکس و گران‌قیمت 
  • عدم دسترسی به خودرو 
  • گردشگرانی که به قصد تفریح وارد کشور شده‌اند.

نکات اضافه‌ای که به شما کمک میکند

قبل از اجاره خودرو حواستان به این چند نکته باشد!
  • اجاره ماشین موردنظر خود را مخصوصاً هنگام مناسبت‌های خاص در اسرع وقت انجام دهید.
  • هنگام بررسی قبل از عقد قرارداد اجاره ماشین به همه‌چیز توجه کنید.قبل از امضای قرارداد حتماً همه جزئیات ظاهری و فنی خودرو موردنظر را چک کنید و هرگونه آسیب را به شرکت اطلاع دهید که پس‌ازدریافت آن مشکلی پیش نیاید.

 

  • بسیاری از مشکلاتی که افراد در اجاره خودرو و تحویل و عودت خودرو با آن مواجه می‌شوند؛ ناشی از عدم بررسی کامل خودرو ازلحاظ مشکلات فنی و سلامت آن است. چراکه شرکت‌های کرایه خودرو  هنگام تحویل خودرو، به کوچک‌ترین جزئیات هم توجه می‌کنند تا به خودرو آسیبی وارد نشده باشد.

 

  • در قرارداد باید مدت قرارداد، مشخصات خودرویی که تحویل مشتری خواهد شد به‌طور کامل و مشخص قید شود.

 

_ اگر قرار است به‌جز شما شخص دیگری با خودرو رانندگی کند، حتماً در قرارداد ذکر کنید.

_ درصورتی‌که در مدت ‌زمان اجاره، خودرو به هر دلیلی دچار نقص فنی شود، قبل از هرگونه اقدامی باید به شرکت اجاره ماشین اطلاع داده شود و با هماهنگی شرکت و تشخیص آنان تعمیرات لازم انجام گیرد.

نکات کلی که قبل از اجاره خودرو باید بدانید!

  • باک بنزین از موردهایی هست که باید به آن توجه داشته باشید: اگر باید خودرو را با باک پر تحویل شرکت دهید، هنگامی‌که برای عقد قرارداد می‌روید به منطقه‌ای که شرکت اجاره ماشین در آن مستقر هست دقت کنید و پمپ ‌بنزین نزدیک شرکت را به خاطر بسپارید تا قبل از تحویل خودرو به پمپ‌ بنزین رفته و باک آن را پرکنید.
  • اگر قصد شما، سفر با اعضای خانواده است، خودرویی را برای اجاره ماشین انتخاب کنید که ظرفیت آن برای تمام افراد مناسب باشد و تمام چمدان‌ها نیز جا شود.
  • مبلغی از ودیعه مشتری پس از اتمام قرارداد نزد شرکت باقی می‌ماند تا گواهی عدم خلافی خودرو در تاریخ ذکرشده در قرارداد اخذ گردد و پس‌ازآن تمامی مبلغ ودیعه به مشتری بازگردانده خواهد شد.
  • در صورت بروز نقص فنی و یا تصادف، به سرعت با شرکت کرایه ماشین تماس بگیرید تا کارشناسان شما را راهنمایی نمایند.
  • ساعت و روز تحویل گرفتن و تحویل دادن خودرو اجاره‌ای را به خاطر بسپارید تا بتوانید در زمان تعیین‌شده در قرارداد خودرو را تحویل دهید.

 

نکات لازم برای کاهش خطر در زمان کرایه ماشین

نکات لازم برای کاهش خطر در زمان اجاره خودرو

یکی از نگرانی‌ها و مشکلات مشتری‌ها هنگام اجاره ماشین ، احتمال تصادف، آسیب و خسارت به ماشین است (مخصوصاً هنگام اجاره ماشین های تشریفاتی و لوکس) و همین باعث می‌شود تا بسیاری از آن‌ها از این خدمات استفاده نکنند.

شرکت اجاره ماشین با دریافت مبلغی متناسب با نوع و مدل خودرو اجاره‌ای، بیمه ای در نظر می‌گیرد که اگر مشتری با خودروی اجاره‌ای تصادف کرد و یا با هرگونه مشکل دیگری مواجه شد، خسارت آن‌ها تا مقدار قابل‌توجهی جبران شود.

البته مشتریان باید این مطلب را بدانند که در مقابل خودرو کرایه‌ای، مانند خودروی شخصی و حتی بیشتر از آن مسئولیت دارند تا از قطعات و لوازم آن به‌خوبی مراقبت کنند.

مشتریان پس از امضای قرارداد و تحویل خودرو اجاره‌ای، در برابر سلامت و ضمانت خودرو متعهد هستند؛ بنابراین بهتر است که قوانین رانندگی را به‌طور کامل رعایت کنند و از رانندگی پرخطر بپرهیزند.

ازاین‌رو سوئیچ  از سال 1390با بیش از 23 ایستگاه، در 15 شهر و تمامی فرودگاه‌های بین‌المللی ایران مشغول به فعالیت است.این مجموعه با سابقه‌ای 10 ساله در عرصه اجاره خودرو یک نام شناخته شده در ایران است و با ارائه طیف وسیعی از خودروها در کلاس‌های اقتصادی تا لوکس فعالیت خود را آغاز نموده است.

سوییچ یک تجربه منحصربه فرد و فراموش نشدنی در اجاره خودرو است که با ارائه پکیج های بیمه‌ای مختلف آماده خدمت رسانی به مشتریان گرامی می‌باشد.

افت قیمت خودرو 

زمانی که خودروی اجاره ای دچار حادثه ای می شود و خسارت می بیند; در هنگام عودت خودرو، شرکتهای اجاره دهنده مبلغی بابت افت قیمت خودرو اجاره ای از مشتری دریافت می کنند.  اما سوئیچ ایران در هنگام بروز حادثه برای خودروهای اجاره ای ناوگان خود هیچ مبلغی تحت عنوان “افت قیمت خودرو” در صورت بروز خسارت دریافت نمی کند.

اجاره خودرو در کوتاه‌ترین زمان 

با گسترش کسب و کار آنلاین و فراگیر شدن فضای مجازی امروزه بیشتر کسب و کارها به صورت آنلاین هم در حال ارائه خدمات به مشتریان خود هستند. سوئیچ ایران یکی از شرکت‌های اجاره خودرو در کشور است که از سال 1390 فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده و در حال حاضر با بیش از 23 ایستگاه در 15 شهر ایران آماده خدمت رسانی به مشتریان است. این شرکت در راستای کسب رضایت مشتریان امکان رزرو خودرو از خارج از کشور را هم فراهم کرده و شما می‌توانید به راحتی خودروی مورد نظرتان را با راننده یا بدون راننده انتخاب و رزرو کنید.   

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نکات-قبل-از-اجاره-خودرو