۱۰ تا از مشکلات اجاره خودرو بدون راننده چیست؟

مشکلات اجاره خودرو
به این مطلب امتیاز دهید

اجاره خودرو امروزه طرفدار بسیاری پیدا کرده و شرکت‌های مختلفی در داخل و خارج از کشور در این زمینه مشغول به فعالیت هستند. این شرکت‌ها و موسسات خودروهای لوکس وارداتی و داخلی را به قصد سفر، عروسی، تشریفات و غیره اجاره می‌دهند. یکی از شرکت‌های رنت خودرو که علاوه بر داخل کشور در سایر کشورهای جهان هم فعالیت می‌کند سوییچ ایران نام دارد. در این مجموعه می‌توانید خودرو مورد نظر خود را با راننده یا بدون راننده اجاره کنید. همانطور که می‌دانید اجاره خودرو بدون راننده مزایا و معایب خاص خود را دارد که در این مطلب قصد داریم به بررسی معایب اجاره خودرو بدون راننده بپردازیم. 

1- محدودیت کیلومتری

خدمات اجاره خودرو بدون راننده دارای محدودیت کیلومتری است، در صورتی که از حد مجاز عبور کنید باید جریمه آن را بپردازید. این محدودیت برای خودروهای ایرانی روزانه 250 کیلومتر، خودروهای خارجی 200 کیلومتر و خودروهای سوپر لوکس 150 کیلومتر است. بهتر است در زمان عقد قرارداد اجاره خودرو به این مورد توجه داشته باشید. 

2- تصادف با خودروی اجاره‌ای

از زمانی که خودرو اجاره می‌شود مسئولیت کامل آن به عهده شخص اجاره کننده خواهد بود و در صورت بروز هرگونه آسیب و خسارت به خودرو باید هزینه آن را بپردازید. معمولا شرکت‌ها به منظور کاهش میزان خسارت‌های وارد شده و کاهش بار مالی این مسئله تمام خودروها را بیمه می‌کنند. هرچه ارزش خودرو بیشتر باشد قطعا هزینه بیمه آن هم بیشتر خواهد بود. 

3- تاخیر در تحویل خودرو

تحویل به موقع خودرو به شخص اجاره کننده یکی از وظایف شرکت است که گاهی اوقات به درستی انجام نمی‌شود. از طرفی عدم تحویل به موقع خودرو از طرف شخص اجاره کننده هم مشمول جریمه خواهد شد. هر موسسه و شرکتی تعرفه خاصی برای دیرکرد تحویل خودرو دارد پس بهتر است به تعهدات خود پایبند باشید. 

4- تمیز بودن خودرو

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان اجاره خودرو باید به آن توجه کنید تمیز بودن خودرو اجاره‌ای است، شرکت‌ها موظف هستند تا خودرو را تمیز تحویل مشتری دهند.

 

مطالب مرتبط: اجاره خودرو در ترکیه و استانبول با شرایط آسان

5- هزینه‌های اضافی(مازاد)

خلافی و خسارت وارد شده به خودرو مهم‌ترین هزینه‌های مازادی هستند که در زمان تحویل خودرو باید آن‌ها را پرداخت کنید.
اگر نوع قرار اجاره، اجاره خودرو بدون راننده باشد باید خسارت وارد شده را پرداخت کنید. اگر در مدت زمانی که خودرو تحت اجاره شما قرار دارد خلافی کرده باشید یا وارد طرح ترافیک شوید باید هزینه خلافی را خودتان پرداخت کنید. 

6- عدم تنظیم قرارداد رسمی

برای اجاره خودرو از موسسات و شرکت‌های مختلف باید قرارداد رسمی تنظیم کنید و تمام شرایط اجاره خودرو بدون راننده را در آن قید کنید. توجه داشته باشید که تمام مشخصات خودرو اعم از مشخصات ظاهری، شماره پلاک، رنگ، مدل، مدت زمان اجاره، زمان تحویل خودرو و غیره را در قرارداد قید کنید در غیر اینصورت قرارداد باطل می‌شود. 

7- مشکلات فنی

خودرو باید در زمان تحویل به مشتری از لحاظ فنی سالم و بی عیب و نقص باشد. شخص اجاره کننده هم باید در زمان تحویل، خودرو را سالم به شرکت برساند. 

8- شرایط و مدارک مورد نیاز

برای اجاره خودرو بدون راننده باید تمام مدارک و شرایط فراهم باشد در غیر اینصورت نمی‌توانید خودروی مورد نظر خود را بدون راننده اجاره کنید.

 

برای اجاره خودرو در کیش میتوانید از سایت سوییچ ایران اقدام کنید.

 

9- بیمه خودرو

تمامی خودروها دارای بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث هستند، میزان پوشش خسارات وارد شده به خودرو به مقدار پرداختی بیمه بستگی دارد. هرچه میزان پرداختی بابت بیمه بیشتر باشد شرکت بیمه بخش بیشتری از خسارت را پرداخت می‌کند. 

10- نا آشنا بودن با مسیر

اگر به یک کشور یا شهر جدید سفر کرده‌اید و قصد اجاره خودرو بدون راننده را دارید، نا آشنا بودن با مسیر یکی از مهم‌ترین مشکلات اجاره خودرو بدون راننده است.

راه حل مشکلات اجاره خودرو بدون راننده

یکی از راه‌‌های حل‌ مشکل اجاره خودرو بدون راننده مراجعه به شرکت‌های معتبر است. سوییچ ایرانی یکی از شرکت‌های رنت خودرو در ایران است که بیش از 20 مدل خودرو لوکس و داخلی در ناوگان خود دارد، با توجه به نیازتان و شهری که در آن قرار دارید می‌توانید خودروی مورد نظرتان را اجاره کنید. سوییچ ایران برای حل این مشکلات تدابیری را در نظر گرفته است:

  • کارشناسان مجموعه سوییچ ایران قبل از تحویل خودرو تمیز بودن خودرو، سالم بودن خودرو از نظر فنی، پر بودن باک ماشین و غیره را بررسی می‌کنند. خودرو باید کامل چک شود و کارواش رفته و تمیز تحویل مشتری خواهد شد.
  • با اجاره خودرو از سوییچ ایران در صورت وجود هرگونه مشکلی تا 24 ساعت فرصت دارید با کارشناسان تماس بگیرید. 
  • قرارداد اجاره خودرو را با دقت مطالعه کرده و امضا کنید. قرارداد در دو نسخه آماده می‌شود که یکی از آن در اختیار شرکت و دیگری تا زمان تحویل خودرو در اختیار شخص اجاره کننده خواهد بود. 
  • در زمان عقد قرارداد دو مدل بیمه در اختیار مشتری قرار می‌گیرد که می‌تواند با توجه به بودجه‌ای که دارد یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

اجاره خودرو بدون راننده

برخی افراد ترجیح می‌دهند به جای اجاره خودرو با راننده از اجاره خودرو بدون راننده استفاده کنند، در این مدل مسئولیت خودرو به عهده شخص اجاره کننده خواهد بود و در صورت بروز هرگونه آسیب و خسارتی به خودرو شخص باید بهای آن را بپردازد. از این رو به منظور کاهش خسارت تمام خودروهای سوییچ ایران بیمه هستند. 
برای اجاره خودرو به مدارکی نیاز دارید که در صورت کامل بودن مشمول دریافت خودرو خواهید شد، مدارک مورد نیاز برای اجاره خودرو بدون راننده عبارتند از:

  • مدرک شناسایی
  • گواهینامه رانندگی
  • ودیعه نقدی (مقدار ودیعه برای هر خودرویی متفاوت است)
  • ضمانت نامه
  • ارائه مدرک شغلی

سخن پایانی

در این مقاله از سوییچ ایران سعی کردیم تا شما را با چالش‌های اجاره خودرو بدون راننده آشنا کنیم. اجاره خودرو بدون راننده یکی از خدماتی است که شرکت‌های رنت خودرو در اختیار مشتریان قرار می‌دهند، در زمان اجاره خودرو بدون راننده قطعا با مشکلاتی مواجه می‌شوید که شناخت و آگاهی این مشکلات به حل آن‌ها کمک بزرگی می‌کند. سوییچ ایران یکی از شرکت‌های معتبر رنت خودرو است که 23 ایستگاه در 15 شهر ایران دارد. سوییچ ایران علاوه بر داخل کشور در سایر کشورهای جهان همچون ترکیه، دبی، فرانسه و غیره هم خدمات مربوط به رنت خودرو را ارائه می‌کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشکلات اجاره خودرو