کرایه تاکسی در فرودگاه به صرفه است یا اجاره خودرو؟

اجاره-تاکسی-در-فروشگاه-یا-اجاره-خودرو
به این مطلب امتیاز دهید

کرایه تاکسی در فرودگاه بهتر است یا اجاره خودرو؟ شما کدامیک از این دو را انتخاب می‌کنید؟
زمانی که به فرودگاه می‌رسید دو انتخاب پیش روی شما قرار دارد یا باید از تاکسی‌های فرودگاه، تاکسی آنلاین استفاده کنید یا خودروی مورد نظر خود را اجاره کنید. اگر به دنبال آن هستید که بدانید کدامیک از این دو گزینه به صرفه‌تر است در ادامه این مقاله با ما همراه شوید تا با مزایا و معایب هر یک از آن‌ها آشنا شوید. 

اجاره ماشین در فرودگاه

در حال حاضر شرکت‌های بسیار معتبری در زمینه اجاره خودرو در فرودگاه‌ها فعالیت می‌کنند، با اجاره ماشین در فرودگاه دیگری نیازی نیست که منتظر تاکسی بمانید و به راحتی سوار ماشین مورد نظرتان می‌شوید و به سمت مقصد حرکت می‌کند.

شرکت‌هایی که در زمینه اجاره خودرو فعالیت می‌کنند انواع خودروهای لوکس و وارداتی تا خودروهای داخلی را در اختیارتان قرار می‌دهند و شما با توجه به نیاز خود و میزان بودجه‌ای که دارید می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اجاره خودرو در فرودگاه هم به صورت شخصی و هم با راننده امکان‌پذیر است پس نباید نگران خستگی مسیر باشید. 

مزایای اجاره خودرو در فرودگاه

اجاره خودرو در فرودگاه نسبت به اجاره خودرو از مراکز داخل شهری مزایای بیشتری دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: 

  • خودروهای اجاره‌ای در فرودگاه استقلال و آزادی بیشتری دارند و می‌توانید با آن‌ها به مسیرهای مختلف برون شهری هم بروید. 
  • اگر با برنامه‌ریزی به مسافرت رفته باشید دیگری نیازی نیست در فرودگاه منتظر تاکسی شوید، به راحتی می‌توانید با ماشینی که اجاره کرده‌اید به سمت مقصد خود حرکت کنید. 
  • خودروهای اجاره‌ای در فرودگاه برای مسافران تعداد بالا و کسانی که بار زیادی دارند گزینه بسیار مناسبی است. 

معایب اجاره خودرو در فرودگاه

معایب اجاره خودرو در فرودگاه بسیار کمتر از مزایای آن است و همین موضوع باعث می‌شود تا به چشم نیایند. 

  • قطعا اجاره خودرو در فرودگاه در مقایسه با تاکسی هزینه بسیار بیشتری دارد. هزینه بنزین، هزینه اجاره خودرو، بیمه خودرو و غیره از رایج‌ترین هزینه‌هایی هستند که باید بابت خودرو پرداخت کنید. 
  • از زمانی که خودرو را اجاره می‌کنید مسئولیت آن به عهده شما خواهد بود، با وجود اینکه خودرو اجاره‌ای بیمه شده است اما باید در رانندگی خود دقت کنید زیرا بیمه تا سقف مشخصی خسارت را پرداخت می‌کند و هزینه مازاد آن را باید خودتان بپردازید. 

کرایه تاکسی در فرودگاه

تاکسی‌ها در همه فرودگاه‌ها فعال هستند و شرکت‌های تاکسیرانی متعددی در فرودگاه‌ها حضور دارند که می‌توانند مسافرین را به مقصد برسانند. قوانین تاکسی‌های فرودگاه در هر کشوری با توجه به قوانین و چهارچوب خاصی که دارند متفاوت است.

با استفاده از تاکسی‌های فرودگاه دیگر نیازی نیست رانندگی کنید، به راحتی و بدون ماندن در ترافیک و شلوغی شهر به مقصد خود می‌رسید. تعرفه تاکسی‌های فرودگاه با توجه به پارامترهای مختلفی همچون شرایط آب و هوایی، نوع خودرو، حجم مسافر، مسافت و غیره متغیر خواهد بود.

معایب کرایه تاکسی در فرودگاه

کرایه تاکسی در فرودگاه معایبی دارد که بیشتر مسافران ترجیح می‌دهند به جای تاکسی از خودروهای اجاره‌ای استفاده کنند. در ادامه به چند مورد از معایب کرایه تاکسی در فرودگاه اشاره می‌کنیم:

  • تاکسی‌های فرودگاه نرخ ثابت و مشخصی ندارند و هر راننده‌ای با توجه به میزان مصرف بنزین، مسافت و نوع خودروی خود می‌تواند کرایه را مشخص کند. گاهی اوقات زمانی که به مقصد می‌رسید راننده مبلغی بیش از آنچه در ابتدای مسیر به شما گفته بود را از شما می‌خواهد که این مورد یکی از رایج‌ترین معایب کرایه تاکسی در فرودگاه به شمار می‌رود. 
  • همه تاکسی‌ها تمیز و پاکیزه نیستند زیرا در طول روز مسافران زیادی را جا به جا می‌کنند پس از اگر پاکیزگی و تمیز بودن آن برایتان مهم است بهتر است از خودروهای اجاره‌ای استفاده کنید. 
  • با گرفتن تاکسی باید منتظر بمانید تا راننده حرکت کند و زمان حرکت و رسیدن به مقصد را راننده تعیین می‌کند.
  • تاکسی محدودیت تردد دارد و نمی‌توانید به راحتی به هر مسیری که می‌خواهید بروید، معمولا رانندگان کمتری مسیرهای دور و طولانی را قبول می‌کنند. 

مزایای کرایه تاکسی در فرودگاه

بیشتر افراد تصور می‌کنند که هزینه کرایه تاکسی در فرودگاه بسیار زیاد است و همین امر باعث شده تا به سمت تاکسی‌های اینترنتی روی بیاورند در حالی که اینگونه نیست و تاکسی‌های فرودگاه مزایای بسیاری دارند. 

  • زمانی که تعداد مسافران کم و مسافت آن کوتاه باشد قطعا تاکسی فرودگاه یک گزینه مقرون به صرفه خواهد بود، در صورتی که در مسیرهای طولانی گزینه مناسبی نیست. 
  • اگر می‌خواهید از تاکسی‌های فرودگاه استفاده کنید دیگر نباید نگران جای پارک خودرو و امنیت آن باشید. 

کلام آخر 

مجموعه بزرگ سوئیچ ایران آماده ارائه خدمات در زمینه اجاره انواع خودروهای بدون راننده، با راننده، خودروهای لوکس و غیره است. این مجموعه از سال 1390 فعالیت خود را در کشور آغاز کرده و با ارائه خدمات با کیفیت توانسته رضایت بسیاری کسب کند، اکنون سوئیچ ایران با بیش از 23 ایستگاه در 15 شهر در حال فعالیت است. برای آشنایی بیشتر با خدمات این مجموعه و اطلاع از شرایط اجاره خودرو می‌توانید به وب‌سایت سوئیچ ایران مراجعه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اجاره-تاکسی-در-فروشگاه-یا-اجاره-خودرو