نرخ اجاره خودرو در شهر های توریستی ایران و جهان

مقایسه سفر با اجاره ماشین و خودرو شخصی
به این مطلب امتیاز دهید

آیا تاکنون از رنت خودرو برای سفرهای داخل کشور و یا خارج از کشور خود استفاده کرده‌اید؟ آیا می‌دانید قیمت اجاره خودرو در شهرها و کشورهای مختلف چگونه است؟ و یا عوامل تاثیرگذار بر نرخ اجاره خودرو را می‌دانید؟ با کمپانی رنت ماشین سوئیچ ایران چقدر آشنا هستید؟ آیا تاکنون قیمت اجاره ماشین‌های این شرکت را بررسی کرده‌اید؟

آژانس‌های کرایه‌ای زیادی در ایران وجود دارند که ممکن است روند اجاره خودرو را کمی متفاوت از رویه رایج در اروپا یا آمریکا دنبال کنند. شرکت‌های اجاره خودروی معروفی همچون شرکت سوئیچ هستند که به طور کلی، فرآیند حمل و نقل و شرایط سفر را برای گردشگران داخلی و خارجی آسان می‌کنند. تنها کافیست به کمک این شرکت‌ها ماشینی را انتخاب کنید، برای بازگرداندن آن ضمانت بگذارید، کلیدها را تحویل بگیرید، رانندگی کنید، آن را پس دهید و در نهایت قیمت اجاره خودرو را بپردازید و ضمانت را پس بگیرید.

نرخ اجاره خودرو در شهر های توریستی ایران و جهان

ایران کشوری چهار فصل با مناظر زیباست به همین دلیل ممکن است بخشی از این ماجراجویی و بازدید از مناطق بکر و زیبا را با نشستن در هواپیما از دست بدهید. این در حالیست که اجاره خودرو در اکثر شهرهای بزرگ ایران توسط شرکت‌های اجاره خودرو نظیر شرکت رنت خودروی سوئیچ امکان‌پذیر است. شما حتی می‌توانید نوع ماشین مورد نظر خود را از میان لیست خودروهای موجود انتخاب کنید. مدل ماشین‌های موجود در شرکت‌های رنت ماشین برای اجاره، طیف گسترده‌ای دارند. از یک هاچ بک اقتصادی مانند پژو 206 که تقریباً یک تا یک و نیم میلیون تومان در روز قیمت اجاره خودرو آن است گرفته تا یک SUV لوکس مانند تویوتا لندکروزر که تقریباً هفت و نیم تا هشت میلیون تومان در روز نرخ اجاره آن می‌باشد در لیست خودروهای اجاره‌ای شرکت‌هایی نظیر اجاره خودروی سوئیچ وجود دارند. اگر از علاقمندان به سفرهای ماجراجویانه هستید، شرکت اجاره خودروی سوئیچ می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت اجاره خودرو

قیمت اجاره خودرو بسته به عوامل مختلف متفاوت است. مدل خودرو، مدت زمان اجاره خودرو، مسافت پیموده شده و اینکه آیا راننده استخدام می‌کنید یا خیر، رزروهای طولانی‌تر (معمولاً بیش از یک هفته) دارید یا خیر و مانند هر چیز دیگری، می‌تواند در معاملات شما و تعیین نرخ اجاره خودرو تاثیرگذار باشند. با دیدن انواع قیمت اجاره خودرو در شرکت‌های مختلف ايرانی ممکن است جهت انتخاب نوع خودرو دچار چالش و سردرگمی شوید. در این  گونه مواقع معمولا یک گزینه اقتصادی‌تری نیز در آژانس‌ها وجود دارد که خودروهای ایرانی یا مدل‌های قدیمی شرکت‌های معروف در این گروه قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، یک هاچ بک اقتصادی مانند پژو 206 یا دنا ممکن است روزانه یک تا یک و نیم میلیون تومان قیمت داشته باشد و خودروهای گران‌تر مانند رنو لوگان، سیمبل یا کیا سراتو به ترتیب از دو میلیون تا سه میلیون و نیم در روز کرایه شوند.

همچنین قیمت اجاره خودرو های شاسی بلند لوکس تویوتا، لندکروزر، که تقریباً روزانه شش تا هفت و نیم میلیون تومان قیمت دارند نیز جزو گرانقیمت‌ترین خودروها جهت اجاره محسوب می‌شوند که این نرخ‌ها در آژانس‌های مختلف بسته به نوع شهر و یا کشور متفاوت است. همچنین با توجه به لزوم داشتن بیمه، ممکن است برخی از شرکت‌های اجاره خودرو مبلغ اضافی برای اجاره خودرو درخواست کنند.

اجاره ماشین یک انتخاب هیجان انگیز است که به شما اجازه می‌دهد هر زمان که بخواهید ماشین را روشن و متوقف کنید و از مناظر زیبا لذت ببرید. اگر این ماجراجویی با بودجه شما مطابقت دارد، پس چرا آن را امتحان نکنید. در غیر این صورت، می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی که ارزان‌تر و اغلب در دسترس هستند استفاده کنید. در کل عوامل تعیین کننده قیمت اجاره ماشین در شهرهای ایران و خارج از ایران شامل موارد زیر است:

ارزش خودرو

اولین و مهمترین معیار جهت تعیین قیمت اجاره خودرو ارزش خودرو است. نرخ اجاره خودرو با توجه به نوسانات قیمت خودرو در ایران مدام در حال تغییر است. این در حالیست که قیمت اجاره ماشین در کشورهای دیگر به دلیل ثبات اقتصادی ممکن است ماه‌ها و حتی سال‌ها ثابت باقی بماند. معیار قیمت گذاری رنت خودرو در ایران وابسته به ارزش‌گذاری نوع خودرویی است که قرار است اجاره شود. به طور مثال نرخ کرایه یک اتومبیل 500 میلیونی با یک خودروی لوکس چند میلیاردی کاملاً متفاوت خواهد بود. بنابراین اگر در نظر دارید که یک خودروی ارزان و با صرفه اجاره کنید باید به کلاس خودروی موردنظر توجه داشته باشید.

هزینه های جانبی خودرو

دومین عاملی که پس از نرخ خودرو بر تعیین قیمت اجاره خودرو در شهرهای مختلف ایران و خارج از ایران بسیار تاثیرگذار است هزینه‌های جانبی خودروهاست. هر قدر قیمت یک خودرو باارزش‌تر و گران‌تر باشد به طبع هزینه‌های جانبی آن نیز بالاتر خواهد بود. از جمله هزینه‌های جانبی ماشین می‌توان به تعویض لوازم مصرفی، لنت ترمز، لاستیک، فیلترها، روغن موتور و غیره اشاره کرد که نرخ هر کدام از این موارد در خودروهای مختلف متفاوت است.

نرخ اجاره خودرو در شهر های توریستی ایران و جهان

میزان استهلاک خودرو

تعیین میزان استهلاک یک خودرو به مقدار قابل توجهی بر روی نرخ اجاره خودرو تاثیرگذار است. معمولا با استفاده بیشتر از خودروهای لوکس که ارزش آنها از سایر ماشین‌ها بالاتر است استهلاک آنها نیز بالا می‌رود و مبلغ زیادی از قیمت خودرو با افزایش کیلومتر آن افت می‌کند. به همین دلیل قیمت اجاره خودروهای لوکس بسیار بالاتر از قیمت اجاره ماشین‌های معمولی‌تر است.

هزینه تعمیرات و نگهداری

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر تعیین قیمت اجاره خودرو هزینه تعمیرات و نگهداری خودروهاست. هزینه نگهداری و تعمیرات اتومبیل‌های لوکس و گرانقیمت بسیار بالاست. از طرفی تهیه لوازم یدکی اصل برای این نوع از ماشین‌های گران قیمت خارجی نیز بسیار دشوار است و دستمزد تعمیرات آنان به مراتب بالاتر از خودروهای معمولی است. به همین دلیل در تعیین قیمت اجاره خودرو به مدل و قیمت اتومبیل توجه می‌کنند و قیمت نهایی جهت رنت خودرو رو مشخص می‌نمایند.

خواب سرمایه

خواب سرمایه از دیگر عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت اجاره خودرو است، این نکته بسیار مهم و قابل تامل است که صاحبان شرکت‌های رنت ماشین برای خرید خودروهای خود هزینه‌هایی را پرداخت می‌کنند و به اصطلاح سرمایه خود را بابت خرید این خودروها می‌خوابانند در نتیجه انتظار دارند که این سرمایه گذاری برایشان توجیه اقتصادی داشته باشد و سود قابل قبولی از این طریق کسب نمایند. بنابراین قیمت اجاره خودرو به احتساب این خواب سرمایه محاسبه می‌شود.

نوع قرارداد

نوع قراردادی که بابت رنت ماشین بین شرکت اجاره خودرو و مشتری بسته می‌شود نیز به میزان قابل توجهی بر روی قیمت اجاره خودرو تاثیرگذار است. اینکه قرارداد فی ما بین معامله، بلند مدت باشد یا کوتاه مدت، با استخدام راننده باشد یا بدون راننده می‌تواند بر نوع انتخاب خودروی اجاره ای شما موثر واقع شود. معمولا اکثر متقاضیان رنت خودرو برای قراردادهای کوتاه مدت مثلا یک روزه، خودروهای لوکس و تقریبا گران قیمت را انتخاب می‌کنند و کسانی که برای مدت طولانی‌تری می‌خواهند خودرو را در اختیار بگیرند سعی می‌کنند از رنج‌های قیمتی متوسط جهت اجاره خودرو استفاده کنند زیرا هر قدر تعداد روزهای اجاره خودرو افزایش یابد به همان نسبت نیز بر مبلغ کرایه ماشین افزوده می‌شود.

از طرفی قیمت اجاره خودرو با راننده با قیمت اجاره ماشین بدون راننده کاملا با هم متفاوت است. اگر شما یک خودرو با راننده اجاره می‌کنید نرخ اجاره خودرو بر اساس نوع سرویسی که انتخاب کرده‌اید تعیین می‌گردد. این قیمت‌ها معمولا بر اساس ساعت و مسافت طی شده محاسبه شده و در بسیاری از مواقع اجاره خودرو با راننده هیچ نوع هزینه‌ی جانبی برای شما نخواهد داشت! از طرفی با اجاره خودرو با راننده دیگر هیچ گونه هزینه‌ای بابت بنزین، بیمه، کارواش و سایر موارد متحمل نخواهید شد زیرا همگی اینها توسط شرکت رنت ماشین پرداخت خواهند شد.

نرخ اجاره خودرو در شهر های توریستی ایران و جهان

محدودیت کیلومتر

از المان‌های دیگر تاثیرگذار بر تعیین قیمت اجاره خودرو، محدودیت کیلومتری است که شرکت‌های اجاره خودرو بر روی ماشین خود اعمال می‌کنند. اکثر شرکت‌های کرایه ماشین در دنیا برای خودروهای اجاره‌ای خود محدودیت کیلومتری روزانه در نظر گرفته‌اند به این صورت که شما بر حسب مقدار هزینه پرداختی بابت اجاره خودرو می‌توانید تا چند کیلومتر از آن بهرمند شوید که در قرارداد ذکر می‌شود.

این محدودیت‌های کیلومتری با توجه به نوع شرکت رنت خودرو و همچنین نوع اتومبیل متفاوت است و معمولاً این محدودیت بین دویست و پنجاه تا سیصد و پنجاه کیلومتر در روز برای شرکت‌های مختلف متغیر است. بنابر این اگر می‌خواهید بیشتر از حد قرارداد از اجاره ماشین استفاده کنید حتما باید هزینه اضافی نرخ اجاره خودرو را پرداخت نمایید. به طور کل علاوه بر موارد یاد شده المان‌های متفاوت دیگری نیز وجود دارند که بر تعیین قیمت اجاره ماشین تاثیرگذارند عواملی همچون هزینه بیمه ثالث و بدنه، عوارض و مالیات سالانه، هزینه نگهداری، پارکینگ، کارواش، نوع مقصد و مشکلات جاده‌ای موجود در مقصد، توریستی بودن یا غیرتوریستی بودن مقصد، در داخل کشور یا خارج از کشور بودن اجاره خودرو و…. از جمله این موارد هستند.

مزایای اجاره ماشین چیست و چه نفعی برای شما دارد؟

برای کرایه ماشین همواره می‌توان مزایای بی‌شماری را در نظر گرفت. به‌طور کلی دلیل آن که این صنعت از محبوبیت بالایی برخوردار شده است نیز دقیقاً همان مزایای فراوان آن است. در ادامه توجه شما را به چندی از مهم‌ترین فوایدی که اجاره کردن ماشین در سفر و یا حتی در شهر خود دارد، جلب می‌کنیم.

1-شما با کرایه کردن خودرو مورد نظر خود همواره می‌توانید بودن صرف هزینه‌های گزاف برای خرید، از آپشن‌های یک خودرو عالی برخوردار باشید.

2-با این روش شما می‌توانید هر چند وقت یک‌بار، ماشینی با امکانات فول را تجربه کرده و اگر توانایی خرید آن را ندارید حداقل راندن با آن را در لیست تجارب خود خواهید داشت.

3-کرایه ماشین در سفر این امکان را به شما می‌دهد که هزینه‌های مربوط به حمل و نقل خود را به حداقل ممکن برسانید.

4-با کرایه انواع خودرو، شما می‌توانید از این مزیت استفاده کرده و در یک شهر خودرو را تحویل گرفته و حتی در یک شهر دیگر آن را تحویل دهید.

5-هزینه‌های مربوط به بیمه و تعمیر و نگهداری خودرو با اجاره ماشین برای شما ناچیز و گاهاً هیچ خواهد بود.

6-در سفر وقتی از سیستم اجاره خودرو استفاده می‌کنید، می‌توانید خیلی راحت به هر مقصدی که می‌خواهید رفته و از تمامی جاذبه‌های توریستی آن شهر و یا کشور، چه دور و چه نزدیک، بدون سختی و صرف هزینه‌های زیاد، بهره‌مند شوید.

نرخ اجاره خودرو در شهر های توریستی ایران و جهان

 

سویچ ایران

حال که با این شرکت آشنا شدید بهتر است که وقت را تلف نکرده و همین حالا با کارشناسان آن‌ها در تماس باشید. تجربه اجاره خودرو ارزان از سویچ، می‌تواند یک تجربه باورنکردنی برای شما باشد. فقط کافیست قیمت‌های این شرکت را با دیگر شرکت‌ها مقایسه کنید تا معنای واقعی کلمه ارزان را متوجه شوید. البته یکی دیگر از بهترین مزایای سویچ ایران امکان رزو خودرو در خارج از ایران است که از آپشن‌های باور نکردنی این شرکت به حساب می‌آید.

در داخل ایران نیز در شهرهایی هم چون کرمان، آبادان، تهران و خیلی دیگر از شهرها امکان اجاره ماشین از سویچ ایران وجود دارد. یکی‌دیگر از مواردی که می‌تواند از شرایط استثنایی این شرکت باشد، امکان رزرو آنلاین اجاره خودرو است. شما می‌توانید از قبل برای شهر یا کشوری که قصد سفر یه آن جا را دارید، از طریق این سامانه به رزرو آنلاین بپردازید. این یک موقعیت عالی برای فرآهم آوردن شرایط در راستای عدم حضور شما در محل شرکت و هدر شدن وقت ارزشمند شما است.

یکی‌دیگر از امکانات عالی که توسط شرکت  سویچ ایران ارائه می‌شود، امکان اجاره خودرو در فرودگاه‌ها است. این یعنی صرفه‌جویی بسیار در وقت و هزینه شما. دیگر لازم نیست بعد از ورود به مقصد مورد نظر، زمان و هزینه‌ای را صرف کرده تا به محل اجاره خودرو برسید. به‌راحتی می‌توانید خودرو کرایه‌ای خود را در فرودگاه تحویل گرفته و مستقیم به سمت محل اقامت خود برانید.

آنچه در اینجا بدان پرداختیم بررسی پدیده‌ای با نام اجاره ماشین بود. این صنعت در خیلی از کشورهای جهان و همچنین کشور ما ایران در حال رخ دادن است و می‌تواند مزایای زیادی را هم برای شرکت مجری و هم برای استفاده‌کنندگان از خدمات، داشته باشد. البته که به معایبی در این زمینه نیز اشاره کردیم که در مقایسه با مزایا واقعاً ناچیز هستند. اجاره خودرو یکی از بهترین روش‌هایی است که هم هزینه‌ها را برای شما به حداقل می‌رساند و هم این امکان را برای شما فرآهم می‌آورد تا از آپشن‌های اتومبیل‌هایی که به‌دلیل قیمت گزاف نمی‌توانید آن‌ها را خریداری کنید، برای مدتی بهره‌مند باشد و تجربه راندن آن‌ها را در زندگی خود به دست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه سفر با اجاره ماشین و خودرو شخصی