معرفی پورشه 911GTS مدل 2022

پورشه 911
به این مطلب امتیاز دهید
پورشه 911

جدیداً کمپانی پورشه سری جدیدی از مدل ۹۱۱ را معرفی کرده است که پورشه ۹۱۱ GTS مدل ۲۰۲۲ نام دارد و از نظر قدرتی بالاتر از مدل کررا S قرار خواهد گرفت.
پورشه 911 جزء معدود خودروهای در جهان است که در هریک از نسل‌های خود، در قالب چندین نسخه عرضه شده و امکان انتخاب از میان گزینه‌های متنوع را برای مشتریان فراهم کرده که می‌توانند از اوایل سال آینده میلادی نسخه GTS از این مدل را نیز سفارش دهند.

طراحی پورشه 911GTS

پورشه 911

ظاهر پورشه 911GTS به‌واسطه جزئیات تیره بدنه از سایر نسخه‌های 911 متمایز شده به‌خصوص زمانی که پکیج SportDesign  روی بدنه قرارگرفته شده است .اسپویلر جلو و رینگ‌ها از جمله قطعات مشکی رنگ هستند و نشان GTS را روی درها و در قسمت عقب می‌بینیم. در کنار موارد ذکرشده، حاشیه چراغ‌های جلو و زمینه چراغ‌های عقب هم مشکی رنگ هستند. چراغ های جلوی نسل جدید تکنولوژی پیشرفته پورشه را دارد که در آخرین محصولات آن شاهد بودیم.
اما نکات مربوط به پورشه ۹۱۱ GTS مدل ۲۰۲۲ محدود به تغییرات موتور و ظاهری نیست و کمپانی تعلیق این نسخه را هم به‌روزرسانی کرده و ارتفاع را به میزان ۱۰ میلی‌متر کاهش داده است. همچنین سیستم ترمزهای این خودرو هم به‌روزرسانی شده تا توقف راحت‌تر انجام بگیرد. در کنار موارد ذکرشده، همچنین این امکان برای مشتریان هست که پکیج سبک‌تری را برای این خودرو سفارش دهند که با اضافه شدن قطعات بیش‌تر فیبرکربنی وزن این خودرو تا ۲۵ کیلوگرم سبک‌تر شود. طبق اطلاعاتی که پورشه از این خودرو منتشر کرده، فروش این اسپرت جذاب آلمانی در آمریکا تا اوایل سال آینده آغاز شود.

کابین و امکانات پورشه 911GTS

پورشه 911

در فضای کابین فرمان GT Sport، اپلیکیشن Porsche Track Precision و پکیج Sport Chrono را به‌صورت استاندارد در حالت‌های آنالوگ و دیجیتال می‌بینیم.

غیر از این‌ها، صندلی‌های اسپرت پلاس با تنظیم پشتی در چهار حالت و استفاده از روکش Race-Tex در بخش مرکزی صندلی ها ، فرمان، دستگیره درها، زیر آرنجی، اهرم تعویض دنده و لبه محفظه بار را نیز نباید فراموش کنیم که در کنار تریم قطعات فیبرکربن جلوه زیبایی ایجاد کرده است.

جدیدترین و آخرین نسل از سیستم ‌های اطلاعات و سرگرمی پورشه هم در 911 GTS جدید نصب شده است. با استفاده از فیبرکربن در هسته صندلی‌ها ، نصب شیشه، حذف صندلی های عقب و مجموعه باتری سبک، وزن کلی خودرو به میزان 24.95 کیلوگرم کاهش یافته است.

مشخصات فنی پورشه 911GTS

پورشه 911

۹۱۱ GTS مدل ۲۰۲۲ به پیشرانه ۳ لیتر توربو شارژ ۶ سیلندر خطی مجهز شده که توان تولید حداکثر قدرت ۴۷۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۵۶۹ نیوتن متر را دارد و این یعنی در این خودرو به میزان ۳۰ اسب بخار قدرت بیش‌تری نسبت به کررا S وجود دارد و نسبت به ۹۱۱ GTS قبلی ۲۳ اسب بخار ارتقای قدرت داشته است.

انتقال قدرت در این خودرو از طریق جعبه دنده دو کلاچه اتوماتیک پورشه موسوم به PDK انجام می‌شود و می‌شود جعبه دنده ۷ سرعته دستی را برای آن سفارش داد. بد نیست بدانید قدرت پیشرانه GTS به ترتیب 30 و 23 اسب‌بخار بیشتر از مدل‌های کررا S و نسل قبلی GTS است و فاصله میان دنده‌های جعبه‌دنده دستی هم به میزان 10 میلی‌متر کاهش یافته تا عمل تعویض دنده سریع‌تر انجام شود.

این خودرو در دو نسخه کوپه و کابریولت عرضه می‌شود، ضمن این‌که نسخه تارگا 4 GTS تنها به‌صورت AWD به فروش خواهد رسید. براساس اعلام پورشه، شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این نسخه با جعبه‌دنده اتوماتیک برابر با 3.1 ثانیه خواهد بود.

پورشه ۹۱۱ کررا GTS در نسخه های دیفرانسیل عقب و چهارچرخ محرک و در دو نسخه کوپه و کابریولت عرضه می‌شود. البته نسخه تارگا ۴ GTS تنها در نسخه تمام چرخ محرک قابل سفارش خواهد بود. پورشه ادعا می کند کررا ۴ GTS در ۳٫۱ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را (در نسخه اتوماتیک) انجام می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پورشه 911