بهترین شرکت های اجاره خودرو در دنیا سال 2024

بهترین-شرکت-اجاره-خودرو-در-دنیا-2024
به این مطلب امتیاز دهید

یکی از پرطرفدارترین و نوین‌ترین خدماتی که در کشورهای مختلفی انجام می‌شود و فقط محدود به کشور ما نخواهد بود، اجاره خودرو است. زمانی که مردم برای رفت و آمد خود وسیله نقلیه‌ای نداشته باشند یا بنا بر دلایل مختلف نیاز به یک خودرو داشته باشند، می‌توانند با اجاره خودرو از شرکت‌های مختلف نیاز مشکل را حل کنند. بسیاری از توریستان و گردشگران در کشورهای مقصد ترجیح می‌دهند به جای پرداخت کرایه تاکسی‌های سنگین خودرو اجاره کنند. اما شاید این سوال ذهنتان را درگیر کرده باشد که بهترین شرکت اجاره خودرو در دنیا کدامند؟
در ادامه قصد داریم تا بهترین شرکت اجاره خودرو ماشین در دنیا را به شما معرفی کنیم.  

آشنایی با اجاره خودرو 

هر شرکت کرایه اتومبیل ادعا می‌کند که بهترین مزایا و بیشترین گزینه‌ها را به مشتریان ارائه می‌دهد. اما در واقعیت کدام یک بهترین شرکت اجاره خودرو هستند؟ در حالی که ممکن است هزینه اجاره خودرو بسته به زمان و مکانی که می‌خواهید یک ماشین کرایه کنید، تغییر کند. بیایید شرکت‌های بزرگ اجاره‌ای خودرو را در سه عنصر مهم مقایسه کنیم: در دسترس بودن، قیمت و پایبندی به تعهدات و برنامه‌ها.
برای این تجزیه و تحلیل، ما 9 برند اصلی خودروی اجاره‌ای را در نظر می‌گیریم:

  • آلامو
  • آویس
  • باجت
  • سیکست
  • اینترپرایز 
  • هرتز
  • نشنال
  • تریفتی
  • یوروپکار 

این 9 برند همگی اعضای سه شرکت بزرگ اجاره خودرو در جهان هستند.

  • هلدینگ اینترپرایز (آلامو و نشنال)
  • گروه آویس و باجت(آویس و باجت)
  • گروه هرتز(هرتز، تریفتی) 

اجاره خودرو بر اساس در دسترس بودن

کمپانی اینترپرایز Enterprise

هر شرکت اجاره خودرو تقریباً به همان تعداد خودروهایی که دارد مشتری خواهد داشت و اجازه بستن قرارداد دارد. اما ناوگان اینترپرایز به وضوح به عنوان بزرگ‌ترین ناوگان در این حوزه خودنمایی می‌کند در حالی که این موضوع تضمین نمی‌کند که این شرکت همیشه ماشین در دسترس دارد،قطعا با این تعداد قرارداد باید ماشین‌های بیشتری در گردش داشته باشد.

با این حال، توجه داشته باشید که  آویس، باجت و هرتز در کشورهای بیشتری در حال فعالیت هستند و ممکن است به جایی که در حال سفر هستید بتوانید از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

اجاره خودرو بر اساس تعداد مکان‌های کرایه ماشین

شرکت‌های بزرگ کرایه خودرو، هر کدام گستره جهانی بسیار گسترده‌ای دارند. اما کدام گزینه بیشترین خدمات را ارائه می‌دهد؟ ما زمان کافی برای شمارش همه مکان ها را نداریم. بنابراین، در اینجا خلاصه‌ای از هر گروه شرکت اجاره خودرو بر اساس آخرین پرونده سرمایه گذاران آن‌ها آورده شده است.

گروه اجاره خودرومکان هاکشورها
هلدینگ اینترپرایز (نشنال و آلامو)بیش از 10.000بیش از 90
گروه آویس و باجت(آویس، باجت)بیش از 10.000حدودا 180
شرکت هرتز(تریفتی، هرتز)تقریبا 11600تقریبا 160
  • هلدینگ اینترپرایز دارای بیش از 9500 مکان در 100 کشور و منطقه است در حالی که آلامو تنها 1100 مکان در 84 کشور دارد. 
  • در مقایسه با اینترپرایز ، هرتز مکان‌های کمتری (حدود 8500) اما در کشورهای بیشتری(146) خدمات ارائه می‌دهد.
  • آویس مکان‌های کمتری (حدود 5500) اما بیشتر کشورها (165) را ارائه می‌دهد. 

بدین ترتیب ای عوامل تعیین بهترین شرکت اجاره خودرو ماشین در دنیا بر اساس تعداد مکان‌ها دشوار خواهد کرد.

اجاره خودرو بر اساس اندازه ناوگان خودروهای اجاره‌ای

از آنجایی که از طریق بررسی تعداد مکان‌ها نتایج متفاوتی به دست آوردیم بهتر است به بررسی اندازه ناوگان هر شرکت بپردازیم.

  • در طول سال 2022، اینترپرایز ناوگان خود را به بیش از 2.1 میلیون خودرو افزایش داد.
  •  گروه هرتز به حداکثر 547400 وسیله نقلیه رسید.
  • ناوگان اجاره‌ای آویس به طور متوسط 479672 خودرو در سال 2022 بود.

این آمار و ارقام بدان معناست که ناوگان اینترپرایز تقریباً دو برابر ناوگان ترکیبی تریفتی و هرتز- باجت و آویس است. 

بر اساس اندازه ناوگان و میزان در دسترس بودن آن اینترپرایز به عنوان بهترین انتخاب می‌شود. 

اجاره خودرو بر اساس قیمت گذاری مناسب

کمپانی: اینترپرایز 

طبق نتایج تجزیه و تحلیل جامع NerdWallet درباره قیمت خودروهای اجاره‌ای: 

با بررسی قیمت‌ صدها خودروی کرایه‌ای، می‌توان ارزان‌ترین و گران‌ترین مکان‌های فرودگاه را شناسایی کرد، باید بدانید که آیا از قبل باید خودروی مورد نظرتان را رزرو کنید یا تا آخرین لحظه منتظر بمانید؟ آیا ارزش دارد به جای کرایه تاکسی از فرودگاه به مرکز شهر با خودروی اجاره‌ای رفت و آمد کنید؟
این تحلیل همچنین ارزان‌ترین و گران‌ترین شرکت‌های اجاره خودرو را مشخص می‌کند و یک شرکت برنده و یک شرکت مغلوب را بر اساس معیارهای مشخص انتخاب می‌کند. برای اجاره خودرو به مدت یک هفته اینترپرایز کمترین نرخ‌ها (میانگین 480 دلار) و نشنال بالاترین (میانگین 695 دلار) را ارائه می‌کند. سایر شرکت‌های اجاره‌ی خودرو مشابه یکدیگر هستند و در بازه‌ای بین ۵۴۲ تا ۵۸۹ دلار قرار دارند. 

اجاره خودرو بر اساس تعهد به قرارداد

اینترپرایز 

بار دیگر، اینترپرایز در صدر قرار می‌گیرد زیرا اینترپرایز پلاس بهترین برنامه وفاداری مسافر را در بین سه شرکت بزرگ اجاره خودرو ارائه می‌دهد:

  • به اعضا یک نرخ درآمد مستقیم ارائه می دهد.
  • کمترین هزینه را دارد.
  • سیاست انقضا آن سخاوتمندانه است و سه سال طول می‌کشد.آویس حداقل نرخ درآمد در اجاره، را نسبت به اینترپرایز دارد. با این حال، دوره انقضای بسیار کوتاه آویس می‌تواند در طول زمان کسب امتیاز را برای مسافران دشوار کند.

اینترپرایز پلاس

مسافران به ازای هر دلاری که برای اجاره خودرو خرج می‌شود، ۱ امتیاز اینترپرایز پلاس کسب می‌کنند، قبل از مالیات، هزینه‌ها، سوخت و هزینه‌های اضافی. زمانی که این امتیاز به 600 برسد مشتریان می‌توانند از امتیاز اجاره رایگان استفاده کنند، این بدان معناست که شما می‌توانید پس از خرج کردن 600 دلار هزینه اجاره پایه، یک روز اجاره را رایگان کسب کنید. امتیاز اینترپرایز پلاس تنها در صورتی منقضی می‌شود که عضوی بیش از 36 ماه (سه سال) غیرفعال باشد.

اجاره رایگان آویس

اعضای آویس به ازای هر دلاری که برای اجاره خرج می‌شود، 1 امتیاز و به ازای هر دلاری که برای لوازم جانبی خرج می‌شود، 2 امتیاز کسب می‌کنند بدین ترتیب حداقل 100 امتیاز در هر اجاره کسب می‌کنند. روزهای پاداش در این هولدینگ از 700 امتیاز شروع می‌شود، به این معنی که حداقل برای هر هفت بار اجاره، یک روز اجاره رایگان به دست خواهید آورد.

در حالی که آویس تاریخ انقضا ندارد، روزهای پاداش بر اساس نرخ پایه استاندارد برای اجاره سطوح گروه‌بندی می‌شوند و بازخرید 700 امتیازی فقط یک اجاره رایگان تا سقف 50 دلار را دارد. در این هولدینگ اگر حداقل هر 12 ماه یک بار فعالیت واجد شرایطی نداشته باشید، امتیازات ترجیحی آویس منقضی می شود.

بهترین شرکت اجاره خودرو در دنیا

در این مقاله سعی کردیم بهترین شرکت اجاره ماشین در دنیا را به شما معرفی کنیم. همانطور که در این مطلب هم به آن اشاره کردیم انتخاب شرکت اجاره دهنده خودرو بسیار حائز اهمیت است و باید معیارها و پارامترهای مختلفی را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که در صورت اجاره خودرو حتما شرایط فنی، سلامت ظاهری، پشتیبانی لحظه‌ای، بیمه و غیره را بررسی کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بهترین-شرکت-اجاره-خودرو-در-دنیا-2024