عجیب ترین خودروهای نمایشگاه شانگهای 2021

عجیب ترین خودروهای نمایشگاه شانگهای 2021
به این مطلب امتیاز دهید
عجیب ترین خودروهای نمایشگاه شانگهای 2021

ویروس کرونا اگرچه منجر به لغو رویداد های بسیاری در جهان از جمله رویدادهای خودرویی ژنو و Goodwood شد، اما نتوانست از پس چینی ها براید.
 نمایشگاه خودرو ۲۰۲۱ شانگهای با قدرت تمام در هفته های اخیر برگزار گردید و بسیاری از خودروهای مخصوص بازار چین و همچنین برخی خودروهای بازار جهان در آن جا به نمایش درآمدند. خودروهایی که در آینده خیلی نزدیک، احتمال ورود آن ها به بازار ایران هم وجود خواهد داشت. با ما همراه باشید تا با تعدادی از این خودروها آشنا شوید.

ام جی سایبرستر

عجیب ترین خودرو های جهان

ظاهراً این کانسپت با الهام از خودرو کلاسیک ام جی B رودستر ۱۹۶۰ طراحی شده است. یک اسپرت دونفره بدون سقف می باشد که می تواند بازار کنونی محصولات ام جی را از خودروهای خانوادگی به خودروهای جوان پسند تغییر دهد. کمپانی سایک هیچ اطلاعاتی از ظرفیت باتری ها و مقدار اسب بخار تولیدی آن منتشر نکرده است، اما مدعی شده است که با یک بار شارژ توانایی پیمایش ۵۰۰ مایل مسافت را دارد و شتاب صفر تا صد آن هم کم تر از ۳٫۰ ثانیه است. فضای داخلی با تمرکز بر موقعیت نشستن راننده طراحی شده و چراغ های LED عقب و داشبورد Yشکل هم به نوعی یادآور پرچم انگلستان هستند تا اشاره ای به رگ و ریشه اصلی این برند کرده باشند.

Punk Cat– کانسپتی صلح آمیز که آغازگر جنگ چینی ها با فولکس واگن شد

عجیب ترین خودروهای جهان

استایل این بیتل برقی چهاردر آسیایی که طراحی درون کابین آن با یک طراحی مینیمال همراه شده ما را به یاد اتاق های فانتزی دخترانه می اندازد! Punk Cat واکنش کمپانی فولکس واگن را برانگیخت و طبق شنیده ها، وکیل های این شرکت در چین در حال پیگیری قانونی و دفاع از حقوق خودروساز آلمانی هستند.

روو جینگ : الهام گرفته شده از وال

عجیب ترین خودروهای جهان

در زبان چینی جینگ به معنای نهنگ (وال) می باشد. بنابراین جلو پنجره این ماشین، که به احتمال زیاد در آینده هم با همین نما روی خط تولید می رود، پوزه نهنگ را به یاد می آورد. حتی قسمت عقب خودرو هم به طرز خاصی به دم وال شباهت دارد! انتظار می رود که روو جینگ با طیفی از پیشرانه های بنزینی، پلاگین هیبرید و برقی وارد بازار خواهد شد.

زیکر ۰۰۱: اسکنر چهره شما

عجیب ترین خودرو های جهان

اگر تاکنون نگران امنیت اطلاعات خود در خودروهای چینی بودید، بدانید زیکر ۰۰۱ دسترسی به تمام داده ها و تنظیمات را با اسکن چهره راننده ممکن می سازد. این خودرو الکتریکی که تقریباً هم‌سایز با پورشه ماکان است، مجهز به دو موتور برقی شده که در مجموع، ۵۳۶ اسب بخار قدرت را به چهار چرخ انتقال می دهند و شتاب صفر تا صد ۳٫۸ ثانیه ای را برای آن به ارمغان می آورند. پکیج باتری های قابل سفارش برای زیکر ۰۰۱ در دو نوع ۸۶ و ۱۰۰ کیلووات ساعتی خواهند بود. در قوی ترین نسخه، با یک بار شارژ توسط شارژر سریع ۳۶۰ کیلوواتی، توانایی ۷۰۰ کیلومتر پیمایش به راننده داده می شود.

IM Airo: رانندگی همراه با تصفیه هوا

عجیب ترین خودرو های جهان

این خودرو به این صورت توصیف شده است: یک اتاق چندمنظوره با فضای اضافه برای کار کردن،  ناهار خوردن، بازی کردن و حتی خوابیدن. اتومبیل خودران Airo به درهای کشویی و صندلی های چرخان مجهز است که به سرنشینانش این امکان را می دهد که بدون هیچ محدودیت خاص رو در روی یکدیگر بنشینند. اما اصلی ترین ویژگی این اتومبیل عجیب چروک، قابلیت پاک سازی هوای سمی شهرهاست. او با رد شدن از هر مسیری هوا را می بلعد و آن را از فیلترهای غول آسای HEPA تعبیه شده درون خود عبور می دهد. طراح Airo مدعی شده که این خودرو از سال ۲۰۲۳ آماده فروش خواهد شد.

هونگچی L: لیموزینی مجهز به لوستر و بدون فرمان

عجیب ترین خودرو های جهان

در دوره ای که خودروهای عادی هم به ماساژور صندلی مجهز شده اند، چگونه یک خودروی لوکس مثل لیموزین می تواند در میدان عقب بماند؟ شما با خرید یک لیموزین هونگچی L می توانید از لوستر نصب شده در قسمت عقب کابین آن لذت ببرید و با آن فخر فروشی کنید. جدا از این ایده که بسیار مضحک به نظر می آید، هرگز نمی توان سر و صدای ناشی از تکان خوردن آویزهای لوستر را که به محض شروع حرکت خودرو شنیده می شود تصور کرد! برای اینکه شما در کابین این خودرو قرار نیست رانندگی کنید، چراکه اساساً هونگچی L فاقد غربیلک فرمان است! 

MINIEV کابریو: پرفروش ترین خودروی الکتریکی جهان، بدون سقف می شود

عجیب ترین خودروهای جهان

وولینگ هونگ گووانگ مینی EV به دلیل اینکه خودرویی کاربردی محسوب می شود فروش چشم گیری داشته و میشه گفت کل قیمت تمام شده آن در حدود نصف قیمت ست ترمزهای کربنی قابل سفارش بر روی یک آئودی است! اما اگر فکر می کنید این خودرو به اندازه کافی جذاب و سرگرم کننده نیست، از این پس می توانید نسخه کانورتیبل آن را بخرید. نسخه کابریو با چراغ های LED، رینگ های بزرگ تر و یک سقف تاشونده در فضای پشت صندلی ها عرضه خواهد شد و به گفته رسانه های چینی تولید آن به زودی آغاز می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عجیب ترین خودروهای نمایشگاه شانگهای 2021